Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAvvisati, Francesco; Givord, Pauline
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelThe Learning Gain over One School Year among 15-Year-Olds: An Analysis of PISA Data for Austria and Scotland (United Kingdom). OECD Education Working Papers, No. 249
Quelle(2021), (33 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1993-9019
SchlagwörterForeign Countries; Comparative Education; Academic Achievement; Achievement Gains; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Science Achievement; Testing; Benchmarking; Cross Cultural Studies; Achievement Tests; Secondary School Students; International Assessment; Cultural Differences; Gender Differences; Austria; United Kingdom (Scotland); Program for International Student Assessment
AbstractThis paper compares the learning gain over one year of schooling among 15-year-old students in Austria and Scotland (United Kingdom). Common metrics for reading, mathematics and science learning, as established by the Programme for International Student Assessment (PISA), are used. In order to overcome the limitations of a cross-sectional, single-cohort design, multiple cycles of PISA data are combined. The fact that Austria and Scotland moved their testing period across cycles is also exploited. The results are used to establish a benchmark for other performance differences observed in PISA, such as gender gaps, socio-economic gaps or between-country differences. (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: